Görüşlerinizi
Paylaşın
67. KOMİTE -
SİGORTACILIK HİZMETLERİ MESLEK KOMİTESİ
SİGORTACILIĞIN 2023 HEDEFLERİ ATO'DA TARTIŞILDI

-DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE SİGORTACILIĞIN 2023 YILI HEDEFLERİ ANKARA TİCARET ODASI'NDA DÜZENLENEN TOPLANTIDA ELE ALINDI.

 

-ATO BAŞKANI BARAN, SİGORTACILIK SEKTÖRÜNÜN 2004-2014 YILLARI ARASINDA YAKLAŞIK 5 KAT BÜYÜDÜĞÜNÜ ANCAK TOPLUMUN SİGORTAYA OLAN TALEBİNİN YETERLİ SEVİYELERE ULAŞAMADIĞINI SÖYLEDİ.

 

23 MAYIS 2017 - Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, sigortacılık sektörünün 2004-2014 yılları arasında yaklaşık 5 kat büyüdüğünü ancak toplumun sigortaya olan talebinin yeterli seviyelere ulaşamadığını söyledi.

 

Sigortacılık sektörünün 2023 yılı hedefleri ATO'nun düzenlediği "2023 Yılında Dünyada ve Türkiye'de Sigortacılık" konulu toplantıda ele alındı.  

 

ATO Meclis Salonu'nda düzenlenen toplantının açılışında konuşan Baran, "Ticaret Ankara Ticaret Odası'nda konuşulur" sloganıyla ticaretin ve ekonomi hayatının pek çok alanında çok önemli toplantılar düzenlediklerini belirterek, sigortacılık sektörünün de hem bir tasarruf aracı olarak hem de sunduğu sigorta teminatıyla Türkiye ekonomisinde önemli bir yere sahip olduğunu bildirdi. Türkiye ekonomisinin gelişmesinde, sermaye birikimi ve biriken sermayenin ekonomide faaliyet gösteren aktörlerin kullanımına sunulmasının büyük önem arz ettiğini belirten Baran, "İşte sigortacılık sektörü bu işlevi yerine getirerek ekonominin kaynak ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunan sektörlerden biri" dedi. 

 

-SİGORTA BİLİNCİ EKSİK-

 

Sigortacılığın dinamik ve güçlü mali yapısı, sahip olduğu nitelikli işgücü ve büyüme potansiyeli ile hem Avrupa'da hem de dünyada gelecek vadeden sektörler arasında bulunduğu vurgulayan Baran, şunları kaydetti:

 

"Sektör Türkiye'de son yıllarda ciddi bir büyüme gerçekleştirdi. 2004-2014 yılları arasında yaklaşık 5 kat büyüdü. Sigorta şirketi sayıları ve branşları her geçen gün artıyor. Söz konusu büyüme ivmesi, Türkiye'nin sigorta alanında ne denli büyük bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye, genç nüfus ve bu nüfusa karşın düşük sigortalılık oranı nedeniyle cazip pazar olma özelliği taşıyor. Ancak halkımızın sigortaya olan talebi yeterli seviyelere ulaşamadı. Bu da sigorta bilincinin eksikliğinden kaynaklanıyor. Türkiye'de refah seviyesi ve sigorta bilinci arttıkça sigortaya talep de artacaktır. Sigortanın faydalarının topluma anlatılarak, sigorta bilincinin geliştirilmesine yönelik birtakım faaliyetlerin yapılması gerekiyor."

 

ATO olarak sigortacılık sektörünün sorunlarını çözmek için çaba gösterdiklerini anlatan Baran, ATO'nun girişimcileri sonucu sigorta acentelerinin KOBİ statüsüne alınarak KOSGEB desteklerinden faydalanmalarının önünün açıldığını kaydetti. Konuya ilişkin Bakanlar Kurulu kararının 31 Mart 2017 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini hatırlatan Baran, "Yeni düzenlemeye göre, Türkiye genelinde 16 bin sigorta acentesi KOSGEB desteklerinden faydalanabilecek, işlerini büyütmek için ucuz kredi kullanabilecekler. Kararın sektörümüze hayırlı uğurlu olmasını diliyorum" dedi.

 

-ACENTELER 40 MİLYON TL KREDİ KULLANDI-

 

ATO Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı ve ATO Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Gazioğlu da konuşmasında, sigorta acentelerinin KOBİ statüsüne alınmasının ardından bin 501 acentenin 40 milyon TL tutarında sıfır faizli kredi kullandığını, acentelerin KOSGEB destekleri konusunda ATO'dan bilgi alabileceklerini söyledi. Acentelerin fiziksel koşullarının iyileştirilmesi için 6 örnek proje hazırladıklarını anlatan Gazioğlu, kendine uygun projeyi seçen acentenin KOBİ destekleri ile ofisini yenileyebileceğini bildirdi. KOSGEB'in makine teçhizat kredi desteklerinin sigortalanması konusunda çalışmalar yürüttüklerini belirten Gazioğlu, zorunlu asansör sorumluluk sigortaları konusunda da çalışmalara başladıklarını kaydetti.  Sigorta şirketlerine sıkıntılı dönemlerde acentelerin yanında olmaları çağrısında bulunan Gazioğlu, "Acenteler sizi mahcup etmez, yarı yolda bırakmaz. Yeter ki siz onlara sahip çıkın, yarı yolda bırakmayın" dedi. Acentelerin 7 gün 24 saat hizmet veren, sigortalılar ile sigorta şirketleri ve eksperler arasında köprü vazifesi gören kuruluşlar olduğunu hatırlatan Gazioğlu, "Acenteler, sigortalıların ve sigorta şirketlerinin vefakâr ve cefakâr yol arkadaşıdır" diye konuştu.   

 

Program, "Dijital Bireysel Sigortacılık", "Serbest Piyasa Ekonomisi İçerisinde Sigortacılık", "Acentelerin 2023 Yılındaki Yeri" ve "Türkiye'de Hukuk ve Sigortacılık" konulu oturumlarla devam etti. ATO Başkanı Gürsel Baran, panelistlere birer teşekkür plaketi sundu.

 

Toplantıya, ATO Başkan Yardımcıları Mustafa Deryal ve Mehmet Aypek, Yönetim Kurulu Üyeleri Faruk Köylüoğlu ve Musa Beşparmak, meclis ve komite üyeleri, sigorta şirketlerinin üst düzey yöneticileri ile sigortacılık sektörünün önde gelen temsilcileri katıldı.